1.04.2020
RELIGIA:
kl.5 - Izajasz - głosiciel najważniejszych obietnic (nr 28)
GEOGRAFIA:
Temat: Różnorodność krajobrazów świata.
Podręcznik str. 110-112
Zeszyt ćwiczeń str. 66-67 zadanie 4,5,6
Proponuję obejrzeć film:
https://liblink.pl/fCvUY7G1FV
K. Nalepka
MATEMATYKA:
Temat: Pole figury.
Podręcznik str. 46 – 48
Najpierw uważnie przeanalizuj wszystko, co zawiera str.47. Zwróć uwagę na przykłady w poziomach A, B, C i D. Zrób w zeszycie notatkę:
narysuj i przepisz to, co zawiera poziom C (str.47)
W zeszycie przedmiotowym rozwiąż następujące zadania:
str. 48 zad. 1 poziom A (wszystkie przykłady), poziom B – przykład a, poziom C – przykład b.
JĘZYK ANGIELSKI:
Temat: Różne czynności.
Podręcznik str. 71/zad. 1,2,3,4
Termin odsyłania odpowiedzi: do 7 kwietnia
JĘZYK POLSKI:
Dzień dobry
Celem dzisiejszej lekcji jest analiza i interpretacja tekstu literackiego, utrwalanie biblijnej opowieści o powodach wygnania pierwszych ludzi z raju, rozpoznawanie w czytanym tekście elementów symbolicznych, doskonalenie tworzenia logicznej i uporządkowanej wypowiedzi pisemnej a także poznawanie związków frazeologicznych wywodzących się z historii o raju /grzechu pierwszych ludzi/wygnaniu z raju.
Zapisz temat lekcji:
Opowieść o raju, czyli historia Boga, jabłka, węża i człowieka.
1. Zapisz w zeszycie/na środku/ słowo RAJ i w formie słoneczka zapisz wyrazy, które Ci się kojarzą z tym słowem. Postaraj się, aby tych wyrazów było jak najwięcej.
2.Wyobraź sobie teraz rajski ogród....Kto i co się w nim znajduje?
3.A teraz zapoznaj się z tekstem Adam i Ewa /podręcznik, str. 194/. Przeczytaj tekst głośno i wyraźnie.
4.Na podstawie przeczytanego tekstu odpowiedz w zeszycie na pytania i polecenia /napisz pytanie i odpowiedz/.
Co skłoniło Ewę do zerwania jabłka?
Co zadecydowało o zjedzeniu jabłka przez Adama?
Dlaczego wąż namówił Ewę do zerwania jabłka?
Jakie kary nałożył Bóg na Adama i Ewę?
Podaj epitety, które charakteryzują węża:
5. Jako uzupełnienie, wykonaj polecenie 5, str. 196 /podręcznik/. Zredaguj minimum pięć zdań rozkazujących i zapisz je w zeszycie.
6. Zapisz teraz jak najwięcej związków frazeologicznych związanych z motywem raju / pierwszych ludzi / grzechu pierworodnego itp. i napisz wyjaśnienie. Możesz skorzystać ze słownika frazeologicznego.
- zakazany owoc
- grzech pierworodny
- pierwsi rodzice
- kusić jak wąż
-drzewo poznania dobra i zła
-zaczynać od Adama i Ewy
7. Dla chętnych: W dowolnej formie plastycznej przygotuj folder zachęcający kolegów i koleżanki do wizyty w rajskim ogrodzie / jeżeli chcesz - zrób zdjęcie i przyślij do mnie /. Można to zadanie wykonać w zeszycie, na kartkach lub graficznie na komputerze. A może masz jeszcze inny pomysł...
Pozdrawiam
Krystyna Kita
Zostań w domu.