7.04.2020
MATEMATYKA:
KLASA 8
Temat: Graniastosłupy.
Podręcznik str. 204
Ważne! Ten temat poprzedza powtórzenie zamieszczone w podręczniku na str. 201 – 203. Będzie Ci ono potrzebne podczas rozwiązywania zadań, tam znajdziesz wszystkie wzory, reguły itp.
Rozwiąż w zeszycie przedmiotowym zadania:
str.204 zad. 2
str.205 zad. 10
W obu zadaniach przedstaw kompletne rozwiązania.
JĘZYK POLSKI:
Dzień dobry
Dzisiaj zapoznasz się z zasadami pisania tradycyjnego życiorysu.
Zapisz temat:
Jak napisać tradycyjny życiorys?
1.Zastanów się, co to jest ŻYCIORYS i pomyśl, w jakich współczesnych sytuacjach możemy się spotkać z tradycyjnym życiorysem,np.
- na okładce książki - życiorys autora;
- na popularnym blogu - życiorys prowadzącego zapiski;
- w Wikipedii - życiorys opisywanej postaci;
- życiorys w formie CV - pismo urzędowe wykorzystywane w czasie szukania pracy;
- życiorys opisowy do wojska
2. Współcześnie w czasie starań o pracę obowiązuje urzędowa forma CV (curriculum vitae), dawniej pisano własnoręcznie tradycyjny życiorys (np. w czasie starań o przyjęcie do szkoły).
3. Oto fragment życiorysu napisanego przez pisarza Edwarda Stachurę - tekst o charakterze literackim, wskaż te fragmenty, które nie pasują do życiorysu urzędowego .
Urodziłem się 18 VIII 1937 r. w Pont-de-Cheruy (dep. Isère) we Francji. Dzieciństwo miałem spokojne i piękne. Kiedy miałem 7 lat, śniło mi się, że posiadam zdolność lotu. W tym czasie zacząłem uczęszczać do francuskiej szkoły elementarnej i sny zaczęły się zmieniać jak nowe obrazy w fotoplastykonie. Drugą wojnę światową pamiętam tylko ze smaku czekolady, którą obdarowywali nas Amerykanie. Pamiętam jeszcze pająka na su cie naszej piwnicy, w której musieliśmy się ukrywać przez dwa tygodnie.
Kiedy miałem 11 lat, rodzice doszli do wniosku, że należy opuścić słodką Francję i powrócić do jeszcze słodszej Polski. Nie rozumiałem jeszcze wtedy słowa: nostalgia. Teraz dopiero rozumiem, ileż smutku się w nim zawiera. Z opowiadań i książek słyszałem dużo o wilkach grasujących w Polsce. Nie widziałem nigdzie wilków, ale nie mogłem się spodziewać, że tak małe będzie moje rozczarowanie ....
Edward Stachura
4. A teraz przeczytaj i zapisz w zeszycie notatkę wyjaśniającą, co to jest życiorys / zad. 11, str. 247 /podręcznik/.
5. Następnie bardzo uważnie przeczytaj rady dla piszącego - Tradycyjny życiorys/ podręcznik, str. 247.
6. I przyszedł czas, aby zastanowić się nad własnym, dotychczasowym życiem...Skorzystaj z rad dla piszącego i napisz w zeszycie swój życiorys. Powodzenia.
Pozdrawiam.
Krystyna Kita
Zostań w domu.
JĘZYK ANGIELSKI:
Klasa VIII
Temat: Środki językowe- ćwiczenia.
Repetytorium str. 116/3 (nagranie 43), str. 117/1,2,3
FIZYKA:
Temat: Zjawisko odbicia i rozproszenia światła
Drodzy Uczniowie,
Mam nadzieję, że ten czas upływa Wam w miarę dobrze. Doskonale rozumiem, że jednak wolicie chodzić do szkoły, ale niestety sytuacja zmusza nas wszystkich do takich a nie innych działań.
Wiem, że macie dużo materiału do nauki, dużo zadań, dlatego też dzisejszą lekcję poświęcimy krótkiemu przypomnieniu tego co omawialiśmy w szkole, jak również na filmie zobaczycie doświadczenie z załamaniem światła - bardzo podobne do tego, które wykonywaliśmy na lekcji.
Inne efekty z załamaniem światła sami również możecie wykonać w domu, wyciągając ciekawe wnioski.
JĘZYK NIEMIECKI
w załączniku