31.03.2020
JĘZYK POLSKI:
Temat: Rym i rytm.
Dzień dobry, dzisiaj zajmiemy się budową wiersza, poznamy pojęcie rytmu i utrwalimy wiadomości o rymach.
Otwórz podręcznik na stronie 202 i policz ilość sylab w kolejnych wersach ( linijkach) wiersza. Spróbuj odczytać głośno 2 pierwsze zwrotki, dzieląc je na sylaby ( sie – dzą pi-ją lul – ki pa- lą i tak dalej).
Zauważyłeś / Zauważyłaś pewnie, że w każdej linijce jest tyle samo sylab czyli - 8. Taka budowa wiersza sprawia, że jest on rytmiczny.
Otwórz teraz podręcznik na stronie 208 i przeczytaj zadanie 11 wraz z wzorem. Następnie odczytaj definicję rytmu w „Zapamiętaj” i przepisz ją do zeszytu.
W zapisanej definicji pojawił się dodatkowy czynnik rytmizujący wiersz - rymy. Mam nadzieję, że pamiętasz czym są rymy ( podobnie brzmiące wyrazy np. palą – rozwalą, swawola – hola). Poszukaj w wierszu przykładów rymujących się wyrazów ( szukaj ich na końcu linijek)
Zapisz w zeszycie notatkę:
Utwór „Pani Twardowska” jest rytmiczny, ponieważ w każdym wersie jest taka sama liczba sylab, wersy dodatkowo rymują się np. zucha-ucha, potrąca -zająca.
Aby utrwalić sobie czym są rym i rytm, wykonaj zadania w ćwiczeniach – strony 43 -45: ćw. 5, 8, 11 i 13 ( są bardzo krótkie)
Zadania dla chętnych:
Strony 43-45 zad. 6, 7, 14.
JĘZYK ANGIELSKI:
Klasa IV
Temat: Co potrafią zwierzęta?
Podręcznik str. 70/zad. 1,2,3 str.72/1,2
Słuchanie (do pobrania nagrania 2.16, 2.17)
Plik do pobrania znajduje się jako załącznik na dole strony
Termin odsyłania rozwiązań do 4 kwietnia
MATEMATYKA:
Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną.
Podręcznik str. 102 - 103
Oblicz zadania w zeszycie przedmiotowym (zapis prowadź starannie, bo go prześlesz w formie zdjęć na adres: aga50@interia.pl):
str. 102 zad. 4
str. 103 Czy już umiem? Zad. II i III.