Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

2.04.2020

JĘZYK POLSKI:

2.04.2020r.
Język polski, kl. V

Dzisiaj zapoznasz się, a właściwie przypomnisz sobie piękny utwór, który często śpiewamy             w Kościele, Pieśń poranna - Franciszka Karpińskiego.

A temat jest następujący:
Radość ze świata, który nas otacza.

1.Otwórz podręcznik na str.197 i przeczytaj utwór / cicho i głośno /. Możesz również posłuchać pieśni na Youtube / Sprawdź, który znany kompozytor ułożył muzykę do wiersza i spopularyzował go jako pieśń pod tytułem Kiedy ranne wstają zorze. Zaśpiewaj...
,
2.Zastanów się, kto i do kogo się zwraca w tym utworze? /zapisz/
człowiek, który budzi się rano; zwraca się do Boga

3. Za co podmiot liryczny dziękuje Bogu i jakich uczuć doświadcza ?/zapisz/
jest wdzięczny za stworzenie, ochronę i ocalenie (zbawienie), za obsypywanie darami, za możliwość przeżywania kolejnego dnia; widzi, że cały świat chwali Boga, wszystkie żywioły (m.in. ziemia, morze); szuka Boga, gdyż w Jego obecności czuje się bezpiecznie; doświadcza wdzięczności, radości, podziwu, zachwytu

4.  Kiedy można doświadczyć podobnych uczuć?/zapisz/np. gdy widzimy coś pięknego; doświadczymy czegoś dobrego, wzruszającego; gdy ktoś nam coś podaruje; gdy jesteśmy z kimś, kogo kochamy; gdy unikniemy jakiegoś niebezpieczeństwa /dopisz swoje pomysły/

5.Przypomnij sobie cechy hymnu - i wykonaj polecenie /zapisz notatkę/Wpisz w luki właściwe wyrazy, tak aby powstała poprawna definicja hymnu.
humorystyczny  uroczysty  religijną  codzienną  rodzinny  patriotyczną  narodowy
 Mazurek Dąbrowskiego  Pieśń o wodzu miłym
Hymn to utwór ....................................................................., podejmujący tematykę ............................................................ lub ...................................................................... Jedną z jego odmian jest hymn .................................................................. - w Polsce to ..................................................................................................................................
..............
7. Podaj, jakie cechy budowy sprawiają, że wiersz Franciszka Karpińskiego jest rytmiczny. Podaj liczbę strof, wersów w strofach, sylab w wersach. Wypisz rymujące się wyrazy, podkreśl w nich jednakowe cząstki.
podział na strofy............................................................................................................................
...............
liczba wersów w strofach: ...............................................................................................................
liczba sylab w wersie: ...............................................................................................................
obecność rymów: ...............................................................................................................
rymujące się wyrazy: ..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
......................................................
7. Napisz, za co mogłabyś / mógłbyś podziękować w swoim życiu. Wymień co najmniej  pięć powodów:
1.
2.
3.
4.
5.

8. Dla chętnych:

Przez tydzień prowadź dzienniczek wdzięczności i zapisuj w nim wszystko, co sprawia Ci radość /Możesz ten dzienniczek ozdabiać, kolorować; może to być notesik, kilka połączonych wstążeczką kartek...Wszystko zależy od Ciebie. /

                                                              Pozdrawiam
                                                                        Krystyna Kita              
                                                                                          Zostań w domu.


BIOLOGIA:

 

(PROSZĘ WPISAĆ DATĘ PRZY ODPOWIEDNIM TEMACIE W ZESZYCIE ĆWICZEŃ)

Temat: Budowa roślin. Tkanki roślinne cz 1.

Data: 2.04.2020  

  1. CZYTAMY LEKCJĘ W PODRĘCZNIKU NA  STR 120 – 126. (LEKCJA JEST DŁUGA, TRUDNA, ALE BARDZO WAŻNA – DLATEGO ROBIMY JĄ PRZEZ 2 GODZINY)
  2. UZUPEŁNIAMY ZADANIA W ZESZYCIE ĆWICZEŃ KTÓRE NIE SPRAWIAJĄ WAM KŁOPOTU – CZYLI TE KTÓRYCH JESTEŚCIE PEWNI – MINIMUM 2 DO WYBORU. ( ZOSTAWCIE SOBIE COŚ NA NASTĘPNY TYDZIEŃ :)
  3. PONIŻEJ WIADOMOŚCI UMIESZCZAM PLIK DO ODCZYTU (W FORMACIE PDF) „ Tkanki-notatka” W KTÓRYM PRZYGOTOWAŁEM GOTOWĄ NOTATKĘ - DOKONAŁEM PODZIAŁU TKANEK PODAJĄC SPORO PRZYKŁADÓW, JEŚLI MACIE TAKĄ MOŻLIWOŚĆ MOŻECIE JĄ WYDRUKOWAĆ I WKLEIĆ DO ĆWICZEŃ JAKO DODATKOWĄ KARTKĘ. JEŚLI NIE - ZOSTAWCIE PLIK NA KOMPUTERZE – WYKORZYSTACIE GO PRZY POWTÓRCE :).

 

W PRZYPADKU PYTAŃ KONTAKT  ZA POŚREDNICTWEM DZINNIKA LIBRUS / WIADOMOŚCI / NAPISZ / NOWA WIADOMOŚĆ.  ALTERNATYWNY KONTAKT: e-mail  paramecium@wp.pl
Martowicz


 

TECHNIKA:

Temat: Technika origami.

Proszę zapoznać się z tekstem z podręcznika.

Zadanie: Wykonaj dowolne zwierzątko z papieru w technice origami , zrób zdjęcie i wyślij na e-maila barbara.w.m.szkola@op.pl do 9.IV.


HISTORIA:

Proszę przeczytać z podręcznika temat:” Czasy świetności dynastii Jagiellonów” str.216 – 221, następnie pod tematem lekcji przepisać TO JUŻ WIEM str.221


 

ZAŁĄCZNIKI:

								

biologia - tkanki - notatka

Utworzono dnia 01.04.2020, 21:29

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Marzec 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny