2.04.2020
JĘZYK ANGIELSKI
do pobrania w załaczniku na dole strony
PLASTYKA:
Temat: Tworzę przez cały rok – pisanka wielkanocna.
Wykonaj pisankę w dowolnej technice plastycznej, zrób zdjęcie wykonanej pracy i wyślij na adres email: barbara.w.m.szkola@op.pl do 9.IV.
HISTORIA:
Proszę przeczytać temat : Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja” s.169 -173, następnie pod tematem lekcji przepisać TO JUŻ WIEM str.173 z podręcznika i wykonać: zad.6 str.86 i zad.7 str.87 z zeszytu ćwiczeń.
MATEMATYKA:
Temat: Powtórzenie przed klasówką.
Podręcznik str.100
Wykonaj w zeszycie następujące zadania: zad. 5b, 7
zadanie dodatkowe (jeśli potrafisz) - zad. 6 (zaplanuj rys.pomocniczy, spróbuj ułożyć równanie).
JĘZYK POLSKI:
2.04.2020r.
Język polski, kl. VI
Dzień dobry
Myślę, że przedstawienia się udały?
Dzisiaj zostajemy jeszcze w scenerii grozy....brrr....
Przedstawiam Ci .... Żujpaszcze.... z wiersza Johna Ronalda Tolkiena.
Otwórz podręcznik na stronie 199 i przeczytaj dwa razy wiersz, najpierw cicho lub w myślach a następnie głośno i wyraźnie / uważaj na poprawną wymowę trudniejszych słów i wyrazów dźwiękonaśladowczych /.
Możesz przeczytać jeszcze kilka razy, włączając sobie w tle fragment muzyczny, który według Ciebie pasuje do nastroju wiersza.
Teraz zapisz temat, bo przystąpimy do analizy i interpretacji utworu.
W drodze do Żujpaszczy.
4. Wyobraź sobie, że pracujesz przy produkcji filmu grozy pt. Żujpaszcze.
Zapisz pytanie i odpowiedź /możesz wybrać z podanych propozycji lub napisać swoje/.
a) W jakiej scenerii rozgrywałaby się scena opisana w wierszu. Jakie obrazy (elementy krajobrazu, miejsca) zarejestrowałaby kamera w drodze do tytułowych Żujpaszczy? np. góry, mgła, bagna, mokradła, chaszcze, gęsty las, szare drzewa pokryte pleśnią, pajęczyny, cienista dolina, czarna sadzawka, podziemna wilgotna piwnica, błoto, świeca o wątłym płomyku, krople wody spływające po ścianie piwnicy, kałuże na podłodze, stare drzwi
b) Jakie odgłosy towarzyszyłyby nakręcanej scenie? Spróbuj zapisać te dźwięki. Jak nazywają się te wyrazy?np. odgłosy lasu (dźwięki wydawane przez ptaki u-huuu, kra, kra, trzask gałęzi - trach, chlupot bagna - chlup, chlup), kapanie wody - kap, kap, człapanie żujpaszczy - człap, człap, skrzypienie otwieranych drzwi - skrzyp, skrzyp, i-iiiiiii, pobrzękiwanie monet lub sztabek złota - brzdęk, brzdęk, mlaskanie - mlask, mlask
c) Jakie barwy dominowałyby na obrazie filmowym?ciemnozielony (las), szaroczarny (pnie drzew, chaszcze, pleśń, pajęczyny), biały (mgła, opary), czarny (sadzawka), pomarańczowożółty (płomień świecy), złoty (sztabki lub monety)
d) Przypomnij zasady pisowni przymiotników typu ciemnozielony, szaroczarny, szaro-czarny / przeczytaj zasady w dostępnych źródłach/.
5. A teraz wykonaj w myślach a najlepiej porozmawiaj z domownikami na temat ćwiczenia 8 i 9, str. 200 /Ważne!/
6. Skorzystaj z poniższych wskazówek i opisz Żujpaszczę.
Jak nazywa się postać? Z czym kojarzy się jej nazwa?
Gdzie występuje (jakie tereny zamieszkuje)? Jaki tryb życia prowadzi?
Jak wygląda (wzrost, sylwetka, kolor, opis głowy, tułowia, kończyn) Cechy charakterystyczne, sposób poruszania się.
Czym się zajmuje? Co potrafi, do czego jest zdolna? Czyim jest wrogiem?
Jak się zachowuje? Jakie są cechy jej usposobienia?
7.Dla chętnych:
a. zad. 6, str. 200 / Zachęcam do ćwiczenia poprawnej wymowy/.
b. dowolną techniką wykonaj swoje wyobrażenie Żujpaszczy /możesz przysłać zdjęcie w dowolnym czasie/.
Uwaga!
Przypominam, że w piątek 3.04.2020r. piszecie sprawdzian kontrolny nr 3.
Wszystkie prace, które do mnie wysyłacie i za które bardzo dziękuję są odbierane i czytane. Będą ocenione. Proszę o cierpliwość.
Pozdrawiam.
Krystyna Kita
Zostań w domu.