Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

30.03.2020

BIOLOGIA:

(PROSZĘ WPISAĆ DATĘ PRZY ODPOWIEDNIM TEMACIE W ZESZYCIE ĆWICZEŃ)

Temat: Gady – adaptacje do środowiska lądowego.

Data: 30.03.2020  

  1. CZYTAMY LEKCJĘ W PODRĘCZNIKU NA  STR 103 – 106.
  2. UZUPEŁNIAMY ZADANIA W ZESZYCIE ĆWICZEŃ KTÓRE NIE SPRAWIAJĄ WAM KŁOPOTU – CZYLI TE KTÓRYCH JESTEŚCIE PEWNI – MAKSIMUM 2 DO WYBORU.
  3. ZA POSREDNICTWEM DZIENNIKA WYSYŁAM WAM RÓWNIEŻ ZADANIE DOMOWE O TEMACIE „Gady - zadanie”. ZAWIERA ONO PLIK TEKSTOWY O NAZWIE „Gady - zadanie” KTÓRY TRZEBA UZUPEŁNIĆ I ODESŁAĆ PRZEZ DZIENNIK (PRZED NASTĘPNĄ LEKCJĄ W PONIEDZIAŁEK 6.04.2020) .

 

MARERIAŁY DODATKOWE (NIEOBOWIĄZKOWE):   POD LINKIEM https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/DZOMypAxr JEST LEKCJA INTERNETOWA. MOŻNA JĄ POCZYTAĆ, OGLĄDNĄĆ ZDJĘCIA I RYSUNKI, NA KOŃCU TEJ LEKCJI SĄ INTERAKTYWNE ZADANIA. MOŻNA JE ZROBIĆ, ALE PROSZĘ WYNIKÓW NIE ODSYŁAĆ DO MNIE – WYNIK MOŻECIE SPRAWDZIĆ PRZYCISKIEM „SPRAWDŹ”,  W PRZYPADKU BŁĘDNEJ ODPOWIEDZI MOŻNA POWTÓRZYĆ ROZWIĄZANIE.

MÓJ E-MAIL: paramecium@wp.pl, TELEFON: 500597606

Proszę się ze mną kontaktować przez dziennik Librus. „Wiadomości/Napisz/Nowa wiadomość”

Na wszystkie pytania odpowiem.

Martowicz

**********************************************************************

Gady - zadanie domowe

 

  1. Wpisz w wyznaczone miejsca:
    1. 3 cechy przystosowujące płazy do życia na lądzie.

(wpisz po dwukropku):

  1. Twoim zdaniem 3 najważniejsze cechy gadów, które umożliwiły im opanowanie lądu.

(wpisz po dwukropku):

  1. Uzupełnij tekst:

Jaja niektórych kręgowców mają specyficzne nazwy, u ryb nazywamy je (wpisz po dwukropku):             ,  

zaś u płazów (wpisz po dwukropku):         

Larwy płazów nazywamy (wpisz po dwukropku):         ,

a proces ich przemiany w osobnika młodocianego to (wpisz po dwukropku):

 Wśród obecnie żyjących gadów wyróżniamy cztery rzędy:

  • pozbawione kończyn (wpisz po dwukropku):
  • posiadające dwuczęściowy pancerz (wpisz po dwukropku):
  • związane z wodą (wpisz po dwukropku):
  • żyjące na lądzie i bardzo zwinne (wpisz po dwukropku):

​​***************************************************************************************************************


JĘZYK POLSKI:


Dzień dobry

Mam nadzieję, że udało Ci się poprawnie wykonać zadania z lekcji powtórzeniowej. Teraz możesz sprawdzić i poprawić - jeżeli coś poszło nie tak...
Zad.1/ C
Zad.2/ C
Zad.3/ D
Zad.4/ B
Zad.5/ B
Zad.6/ A,C,E
Zad.8/
a/ jedenasty listopada tysiąc dziewięćset osiemnastego roku
b/ 11 listopada 1918r.
c/ 11.11.1918r. lub 11 XI 1918r.

A teraz przechodzimy do Wyobraźni bez granic.... - to tytuł nowego rozdziału w Twoim podręczniku. Otwórz go na str. 181 i zapoznaj się z informacją - co to jest instalacja, a następnie spróbuj przeanalizować w myślach polecenia umieszczone z prawej strony zdjęcia.

1. Zapisz temat:
W wyobraźni możesz wszystko!

2. Zapoznaj się z wierszem Zbigniewa Herberta /przeczytaj kilka razy/ ,Pudełko zwane wyobraźnią /str. 182 / a następnie zapisz przywołane zaklęcia i wywoływane obrazy:


a/Zastukaj palcem w ścianę.
OBRAZ 1.
Z zegara wyskakuje kukułka i wywołuje las.

b/Zaświstaj cienko.
OBRAZ 2.
Wśród gór i dolin pojawia się rzeka.

c/Chrząknij znacząco.
OBRAZ 3.
Wyłania się miasto otoczone murem, wieża i żółte małe domki.

d/Zamknij oczy.
OBRAZ 4.
Zaczyna padać śnieg, prószy na drzewa, zapada noc, jedynie na szczycie wieży błyszczy zegar.
   
3. Inspirując się słowami Zbigniewa Herberta, ułóż własną wersję wiersza. Skorzystaj z zaproponowanego szablonu. Wymyśl tytuł /zapisz w zeszycie/.


                                       ............................................................
 
Zastukaj palcem w ścianę -
...........................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
.....................................................................zaświstaj cienko -
a ..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
......................chrząknij znacząco -
oto ..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
.....................
teraz zamknij oczy ..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..................................................................

4. A teraz na podstawie wiersza zdecyduj, czy informacje są prawdziwe czy fałszywe.
W zależności od tego podkreśl P lub F. / zapisz/


W utworze występują rymy.
P / F

Wiersz Zbigniewa Herberta składa się z 7 zwrotek.
P / F

Liczba wersów w poszczególnych zwrotkach nie jest jednakowa.
P / F

Nastrój wiersza jest łagodny i spokojny.
P / F

5. Dopasuj nazwy środków poetyckich do poniższych przykładów /zapisz/

A. epitet
                                                     1.zaświstaj, zastukaj, chrząknij
B. onomatopeja
                                                      2.rzeka pobiegnie
C. porównanie
                                                      3.czerwona wieża
D. ożywienie
                                                      4.domki żółte jak kostki do gry

6. I ostatnie zadanie, które prześlesz  do mnie - do środy/ 1.04./.
Analizując wiersz Zbigniewa Herberta, wyłoniliśmy cztery obrazy poetyckie: las, rzekę, miasto
i zimowy pejzaż nocą. Wybierz jeden z tych obrazów i posłuż się wyobraźnią: opisz go w zeszycie, korzystając z podpowiedzi.

CO PODPOWIADA CI TWOJA WYOBRAŹNIA?

OBRAZ 1. Las
Jak wyobrażasz sobie ten las? Jaka jest pora roku? Jakie barwy w nim dominują? Jakie odgłosy można tam usłyszeć? Co mogło się zdarzyć w tym miejscu? A może Ty sam / sama się tam znajdujesz? Co widzisz, co słyszysz, co czujesz, jak się czujesz?

OBRAZ 2. Rzeka
Jaka jest wyobrażona przez Ciebie rzeka? Jaki jest jej nurt? Co powiesz o jej barwie? Wśród jakich gór płynie? Opisz doliny. Kogo lub co dostrzegasz w jej otoczeniu? A może lecisz paralotnią i podziwiasz krajobraz z góry? Opowiedz o tym.

OBRAZ 3. Miasto
Opisz dokładniej miasto. Co podpowiada ci wyobraźnia? Opisz jego położenie, wielkość, zabudowę. Kto może je zamieszkiwać? Może wiąże się z nim jakaś historia / legenda? Co je wyróżnia spośród innych miejscowości?

OBRAZ 4. Zimowy pejzaż nocą.
Opisz zimowy krajobraz nocą. Którą godzinę wskazuje zegar na wieży? Co mogą o tej porze robić ludzie w miasteczku? Jaka jest atmosfera tego miejsca? Co można dostrzec mimo padającego śniegu? A może Ty spacerujesz po tym miejscu? Dokąd zmierzasz?

Czekam na ciekawą, dłuższą formę wypowiedzi /ok. 200 słów/, w której pokażesz swoją wyobraźnię bez granic.....A masz ją na pewno! Powodzenia.

                                                               Krystyna Kita
                                                                         Zostań w domu i rozwijaj swoją wyobraźnię.
                                                                          I Ty możesz zostać pisarzem!


SPOTKANIE Z WYCHOWAWCĄ:

Drodzy Uczniowie,

Dzisiejsza godzina z wychowawcą ma inny charakter niż do tej pory, jednak zapewniam Was, że pomimo tej wyjątkowej sytuacji pamiętam o Was i bliskie jest mi Wasze samopoczucie.

Proszę poświęć kilka minut, aby przeczytać to co dla Ciebie przygotowałam.

Wszyscy siedzimy w domach i chowamy się przez wirusem, dla jednych może to być łatwe   i przyjemne, dla innych może być kłopotliwe. Chciałabym podpowiedzieć Ci kilka pomysłów, które mogą pomóc efektywniej się uczyć w domu.

1. PLANUJ! - uważam, że dobrym pomysłem jest rozpoczynanie każdego dnia o tej samej porze - podobnie jakbyś wstawał do szkoły. Nauczyciele przysyłają materiały do samodzielnego opracowania. Planowanie swojego dnia, poukładanie go krok po kroku może okazać się bardzo pomocne. Pamiętaj - obowiązki na początku - przyjemności jako nagroda.

2. ZAPISUJ! - ciężko wyobrazić sobie, abyśmy funkcjonowali w szkole bez planu zajęć, podobnie teraz, kiedy masz przed sobą cały dzień i musisz go zagospodarować. Zachęcam, aby przygotowywać sobie taki plan dzienny, tygodniowy i zapisywać wszystko co w danym dniu należy wykonać. Może to być tarcza zegara, kolorowe karteczki czy kalendarz książkowy.

3. PRZYGOTUJ SIĘ! - zadbaj o porządek na biurku . Na biurku najlepiej, żeby było - nic. Oczywiście  z wyjątkiem zeszytu, książki - tego co w danej chwili używasz. Usuń przedmioty, które Cię rozpraszają - nawet jeśli sprzątanie biurka zajmie Ci pół dnia - ja Ci bardzo kibicuje - i jest też to aktywną formą spędzania czasu wolnego - taka inna lekcja wychowania fizycznego.

4. PRZERWY! - w szkole przypominają nam o nich dzwoni, w domu musisz zorganizować je sam. Optymalny czas nauki to 30 minut i krótka przerwa. Co robić w tym czasie? przewietrz pokój, wyjdź na balkon, zrób sobie herbatę. Nie wykonuj wtedy rzeczy, które Cię wciągają - to nie czas na grę na komputerze.

5. ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ! - pij dużo wody - nasz mózg to lubi, jedz regularnie, unikaj słodyczy  i słodzonych napojów.

Jak się pewnie domyślasz piszę tę wiadomość z domu bo podobnie jak Ty spędzam w nim wszystkie dni. W całym tym niechodzeniu do szkoły, chodzi o to, aby nie spotykać się innymi ludźmi. To może być trudne, nudne, męczące. Ze znajomymi, babcią, kuzynką kontaktować możesz się w inny sposób - przez telefon czy komunikatory internetowe. Wspominając o kontaktach z innymi osobami za pomocą Internetu - przypominam o netykiecie. Kulturalni i życzliwi - przypominam -jesteśmy dla siebie wszędzie - nie tylko w realu.

Kochani Uczniowie - zadbajcie o to, aby był to dla Was - pomimo trudności - fajny czas - taki w którym będziecie mieć przestrzeń, żeby odpocząć, rozwijać swoje zainteresowania, ale też żeby się pouczyć, żeby w taki dobry sposób pobyć z rodzeństwem, rodzicami.

Pamiętajcie o możliwości kontaktowania się ze mną za pomocą e-dziennika.

Do zobaczenia i miłej nauki:)

Barbara Wójtowicz - Machota


TECHNIKA:

Temat: Hutnictwo na przełomie wieków.

Proszę przeczytać tekst  w załączniku.


 

ZAŁĄCZNIKI:

								

technika

Utworzono dnia 29.03.2020, 23:37

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Marzec 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny