Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

27.03.2020

JĘZYK POLSKI:


Proszę zapisać temat dzisiejszej lekcji:
Herosi popkultury. Spiderman. Siła złego na jednego / fragment komiksu/.

1.Zapisz w zeszycie na środku kartki słowo BOHATER i w formie słoneczka dopisz swoje skojarzenia.

2. Następnie zapisz i uzupełnij / zwróć uwagę na poprawność ortograficzną/:

Bohater to:
a/ człowiek, który.............................................................................................................................
  b/ główna postać............................................................................................................................
..

bohater (jaki?) - wojenny, ............................................................................................................
bohater (czego?) - narodu,..........................................................................................................
wyrazy bliskoznaczne - heros,......................................................................................................

Dopisz odpowiednie rzeczowniki do różnych form rodzajowych przymiotnika bohaterski.
bohaterski: żołnierz, ....................................................................................................................  bohaterska: postawa, .................................................................................................................. bohaterscy: obrońcy, ...................................................................................................................  bohaterskie: pieśni, .....................................................................................................................

3. Przeczytaj informacje wstępne /podręcznik,str. 157/ i zapisz notatkę:

popularny - powszechnie znany i ceniony, modny, przystępny, mający na celu głównie dostarczanie rozrywki i przyjemności, głośny, sławny, słynny.

popkultura - kultura przeznaczona dla masowego odbiorcy, obejmuje produkty (np. piosenki,  filmy, programy, utwory literackie) nieskomplikowane, łatwe w odbiorze, schlebiające przeciętnym gustom, zazwyczaj o niewysokiej wartości artystycznej, szeroko rozpowszechniane, znane i modne.

Bohaterowie popkultury:
mają charakterystyczne, rozpoznawalne cechy wyglądu, ubioru, sposób zachowania się;
odznaczają się niezwykłymi umiejętnościami i cechami charakteru;
walczą ze złem w obronie podstawowych wartości (np. sprawiedliwości, bezpieczeństwa, pokoju, prawdy);
bronią słabszych;
w swoim postępowaniu realizują określony, przewidywalny schemat.

4. Zapoznaj się z fragmentem komiksu, który zamieszczony jest w podręczniku na str. 158/159.

5. Opowiedz głośno, np. domownikom - własnymi słowami -historię ukazaną za pomocą obrazków /zwanych w komiksie kadrami/, a następnie przepisz notatkę:

komiks (z ang. comic strip komiczny pasek) - opowieść przedstawiona przez serię następujących po sobie obrazków (kadrów) wspomaganych niewielką ilością tekstu włączonego w rysunek za pomocą ramek i dymków, powstały pod koniec XIX w., stanowi jeden z charakterystycznych elementów współczesnej kultury masowej.

6. Praca do przesłania /do poniedziałku/.
Przedstaw listę znanych Ci bohaterów / filmowych/ kultury masowej. Napisz tytuł filmu, z którego pochodzi. Możesz dodatkowo dopisać krótką informację o bohaterze, np. czym się zajmuje....

                                                                         Pozdrawiam.
                                                                                    Krystyna Kita          
                                                                                                                   Zostań w domu.


GEOGRAFIA: 

Temat: Utrwalenie wiadomości.
Przeglądnąć zadania w zeszycie ćwiczeń w dziale:
Rolnictwo i przemysł Polski.
W podręczniku zwrócić uwagę na mapy, wykresy przedstawiające:
-zagadnienia produkcji roślin oraz hodowli zwierząt.
-struktury i produkcji przemysłu
-źródeł energii i rozmieszczenia elektrowni.
Przeanalizować podsumowanie -podręcznik str.145
i str 146 rozwiązać zadania

 


JĘZYK NIEMIECKI:

Hallo!

Witam na kolejnej wirtualnej lekcji. Wpiszcie do zeszytu temat: Vor der Imbissbude. - /Przed budką z jedzeniem/ i datę den 27. März

Dzisiaj tylko kilka nowych słówek, mianowicie miejsca, w których można coś zjeść.

Wpiszcie do zeszytu:

die Imbissbude – budka z jedzeniem

die Salatbar – bar sałatkowy

die Pizzeria – pizzeria

das Cafe – kawiarnia

das Restaurant - restauracja

Jeżeli chodzi o gramatykę, to poznamy kolejny rodzaj czasowników – czasowniki zwrotne, czyli takie, które mają zaimek zwrotny się: czesać się, interesować się, myć się itd.

Znamy już kilka typów czasowników: regularne, nieregularne, rozdzielnie złożone.

Wszystkie odmieniają się wg schematu: /można dla utrwalenia wpisać do zeszytu/

 

liczba pojedyncza

ich –e

du –st

er

sie –t

es

 

liczba mnoga

wir –en

ihr –t

sie -en

Sie

 

Te końcówki obowiązują również dla czasowników zwrotnych, jest tylko jeden problem.

W języku niemieckim trzeba odmienić również zaimek zwrotny  - się!

 

Podaję przykład odmiany – wpiszcie do zeszytu:

 

sich freuen – cieszyć się

 

ich freue mich

du freust dich

er

sie freut sich

es

wir freuen uns

ihr freut euch

sie freuen sich

 Wpiszcie do zeszytu inne czasowniki zwrotne:

 

sich freuen – cieszyć się

sich waschen/a-ä/ - myć się

sich rasieren – golić się

sich kämmen – czesać się

sich interessieren – interesować się  

sich befinden – znajdować się

sich treffen /e-i/ - spotykać się

 

Na tym kończymy. Od dzisiaj zadania domowe będą pojawiać się w e - dzienniku, ale w zakładce zadania domowe.

 

Viele Grüße! Pozdrawiam!


MATEMATYKA:

 

Temat: Mnożenie sumy algebraicznej przez liczbę.
Wykonaj w zeszycie następujące zadania:
Podręcznik str.161 zad. 6 b, c – wskazówka: najpierw wykonaj mnożenie liczby przez sumę, a później zredukuj wyrazy podobne, np.

8(6a -c)- 2(a+4c) = 48a- 8c -2a-8c = 46a-16c

str. 161 zad. 7, 9.


 

RELIGIA:

 Maryja w życiu Jezusa i Kościoła (27)


INFORMATYKA:

i już koniec tygodnia:) - jeżeli nie macie dość już komputera:

czas na relaks - ale sami stwórzmy sobie grę na komputerze - 

PROGRAMUJEMY i nasz ulubiony SCRATCH

https://www.youtube.com/watch?v=OWFRDxKT9Ac

 

Po napisaniu swojej gry nie zakładamy kont i nie publikujemy nigdzie naszej gry. Zapisujemy tylko na komputerze.

 

 

 

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Marzec 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny