Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

27.03.2020

JĘZYK POLSKI:


Proszę zapisać temat dzisiejszej lekcji:
Herosi popkultury. Spiderman. Siła złego na jednego / fragment komiksu/.

1.Zapisz w zeszycie na środku kartki słowo BOHATER i w formie słoneczka dopisz swoje skojarzenia.

2. Następnie zapisz i uzupełnij / zwróć uwagę na poprawność ortograficzną/:

Bohater to:
a/ człowiek, który.............................................................................................................................
  b/ główna postać............................................................................................................................
..

bohater (jaki?) - wojenny, ............................................................................................................
bohater (czego?) - narodu,..........................................................................................................
wyrazy bliskoznaczne - heros,......................................................................................................

Dopisz odpowiednie rzeczowniki do różnych form rodzajowych przymiotnika bohaterski.
bohaterski: żołnierz, ....................................................................................................................  bohaterska: postawa, .................................................................................................................. bohaterscy: obrońcy, ...................................................................................................................  bohaterskie: pieśni, .....................................................................................................................

3. Przeczytaj informacje wstępne /podręcznik,str. 157/ i zapisz notatkę:

popularny - powszechnie znany i ceniony, modny, przystępny, mający na celu głównie dostarczanie rozrywki i przyjemności, głośny, sławny, słynny.

popkultura - kultura przeznaczona dla masowego odbiorcy, obejmuje produkty (np. piosenki,  filmy, programy, utwory literackie) nieskomplikowane, łatwe w odbiorze, schlebiające przeciętnym gustom, zazwyczaj o niewysokiej wartości artystycznej, szeroko rozpowszechniane, znane i modne.

Bohaterowie popkultury:
mają charakterystyczne, rozpoznawalne cechy wyglądu, ubioru, sposób zachowania się;
odznaczają się niezwykłymi umiejętnościami i cechami charakteru;
walczą ze złem w obronie podstawowych wartości (np. sprawiedliwości, bezpieczeństwa, pokoju, prawdy);
bronią słabszych;
w swoim postępowaniu realizują określony, przewidywalny schemat.

4. Zapoznaj się z fragmentem komiksu, który zamieszczony jest w podręczniku na str. 158/159.

5. Opowiedz głośno, np. domownikom - własnymi słowami -historię ukazaną za pomocą obrazków /zwanych w komiksie kadrami/, a następnie przepisz notatkę:

komiks (z ang. comic strip komiczny pasek) - opowieść przedstawiona przez serię następujących po sobie obrazków (kadrów) wspomaganych niewielką ilością tekstu włączonego w rysunek za pomocą ramek i dymków, powstały pod koniec XIX w., stanowi jeden z charakterystycznych elementów współczesnej kultury masowej.

6. Praca do przesłania /do poniedziałku/.
Przedstaw listę znanych Ci bohaterów / filmowych/ kultury masowej. Napisz tytuł filmu, z którego pochodzi. Możesz dodatkowo dopisać krótką informację o bohaterze, np. czym się zajmuje....

                                                                         Pozdrawiam.
                                                                                    Krystyna Kita          
                                                                                                                   Zostań w domu.


GEOGRAFIA: 

Temat: Utrwalenie wiadomości.
Przeglądnąć zadania w zeszycie ćwiczeń w dziale:
Rolnictwo i przemysł Polski.
W podręczniku zwrócić uwagę na mapy, wykresy przedstawiające:
-zagadnienia produkcji roślin oraz hodowli zwierząt.
-struktury i produkcji przemysłu
-źródeł energii i rozmieszczenia elektrowni.
Przeanalizować podsumowanie -podręcznik str.145
i str 146 rozwiązać zadania

 


JĘZYK NIEMIECKI:

Hallo!

Witam na kolejnej wirtualnej lekcji. Wpiszcie do zeszytu temat: Vor der Imbissbude. - /Przed budką z jedzeniem/ i datę den 27. März

Dzisiaj tylko kilka nowych słówek, mianowicie miejsca, w których można coś zjeść.

Wpiszcie do zeszytu:

die Imbissbude – budka z jedzeniem

die Salatbar – bar sałatkowy

die Pizzeria – pizzeria

das Cafe – kawiarnia

das Restaurant - restauracja

Jeżeli chodzi o gramatykę, to poznamy kolejny rodzaj czasowników – czasowniki zwrotne, czyli takie, które mają zaimek zwrotny się: czesać się, interesować się, myć się itd.

Znamy już kilka typów czasowników: regularne, nieregularne, rozdzielnie złożone.

Wszystkie odmieniają się wg schematu: /można dla utrwalenia wpisać do zeszytu/

 

liczba pojedyncza

ich –e

du –st

er

sie –t

es

 

liczba mnoga

wir –en

ihr –t

sie -en

Sie

 

Te końcówki obowiązują również dla czasowników zwrotnych, jest tylko jeden problem.

W języku niemieckim trzeba odmienić również zaimek zwrotny  - się!

 

Podaję przykład odmiany – wpiszcie do zeszytu:

 

sich freuen – cieszyć się

 

ich freue mich

du freust dich

er

sie freut sich

es

wir freuen uns

ihr freut euch

sie freuen sich

 Wpiszcie do zeszytu inne czasowniki zwrotne:

 

sich freuen – cieszyć się

sich waschen/a-ä/ - myć się

sich rasieren – golić się

sich kämmen – czesać się

sich interessieren – interesować się  

sich befinden – znajdować się

sich treffen /e-i/ - spotykać się

 

Na tym kończymy. Od dzisiaj zadania domowe będą pojawiać się w e - dzienniku, ale w zakładce zadania domowe.

 

Viele Grüße! Pozdrawiam!


MATEMATYKA:

 

Temat: Mnożenie sumy algebraicznej przez liczbę.
Wykonaj w zeszycie następujące zadania:
Podręcznik str.161 zad. 6 b, c – wskazówka: najpierw wykonaj mnożenie liczby przez sumę, a później zredukuj wyrazy podobne, np.

8(6a -c)- 2(a+4c) = 48a- 8c -2a-8c = 46a-16c

str. 161 zad. 7, 9.


 

RELIGIA:

 Maryja w życiu Jezusa i Kościoła (27)


INFORMATYKA:

i już koniec tygodnia:) - jeżeli nie macie dość już komputera:

czas na relaks - ale sami stwórzmy sobie grę na komputerze - 

PROGRAMUJEMY i nasz ulubiony SCRATCH

https://www.youtube.com/watch?v=OWFRDxKT9Ac

 

Po napisaniu swojej gry nie zakładamy kont i nie publikujemy nigdzie naszej gry. Zapisujemy tylko na komputerze.

 

 

 

Certyfikat wojewódzki

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Październik 2020
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Imieniny