Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

30.03.2020

MATEMATYKA:

KLASA 7

Temat: Wyłączanie wspólnego czynnika liczbowego przed nawias.

 

Podręcznik str. 162 – uważnie przeanalizujmy przykład 1.

Wynika z niego sposób zamiany sumy na iloczyn, czyli wyłączanie wspólnego czynnika przed nawias.

Następnie przepisz do zeszytu poniższą notatkę (symbolem * zapisałam mnożenie):

10a – 2 = 10*a - 2*1 = 2*(5a - 1)

40c + 8 = 40*c + 8* 1 = 8*(5c + 1)

12a – 16b = 4(3a – 4b)

Taki sposób zamiany sumy na iloczyn nazywamy wyłączaniem wspólnego czynnika przed nawias.

 

Potem wykonaj w zeszycie wskazane przykłady:

str.162 zad.1b

str.162 zad. 3a

Wyślij zdjęcia tych przykładów (dbaj o czytelny zapis) na adres: aga50@interia.pl


JĘZYK POLSKI:

Dzień dobry

Było o skrótowcach. Dzisiaj będzie o skrótach.
Zapisz temat:
Krótko i najkrócej. Skróty.

1. Na początku zapoznaj się z informacją zawartą w podręczniku na str.161 /przeczytaj kilka razy/
i postaraj się zapamiętać zapis skrótów wraz z  zasadami interpunkcyjnymi.

2. Wypisz / w słupku / z przeczytanego tekstu wszystkie skróty /uwaga na znaki interpunkcyjne/ wraz z całym rozwinięciem, np. inż. - inżynier.

3. A teraz wykonaj zad. 2, str. 162 . Do zeszytu wpisujemy tylko wybrane wyrazy i ich skrót /pamiętaj o znakach interpunkcyjnych/.

          Ze skrótowcami i skrótami spotkamy się jeszcze na następnej lekcji.
                                                                               

                                                                            Do widzenia
                                                                                     Krystyna Kita               
                                                                                                                    Zostań w domu.


BIOLOGIA:

 

(PROSZĘ WPISAĆ DATĘ PRZY ODPOWIEDNIM TEMACIE W ZESZYCIE ĆWICZEŃ)

Temat: Budowa i funkcje układu dokrewnego.

Data: 30.03.2020  

  1. CZYTAMY LEKCJĘ W PODRĘCZNIKU NA  STR 210 – 212.
  2. UZUPEŁNIAMY ZADANIA W ZESZYCIE ĆWICZEŃ KTÓRE NIE SPRAWIAJĄ WAM KŁOPOTU – CZYLI TE KTÓRYCH JESTEŚCIE PEWNI – MINIMUM 2 DO WYBORU. JEŚLI ROZWIĄŻECIE WIĘCEJ TO ŚWIETNIE.
  3. ZA POSREDNICTWEM DZIENNIKA WYSYŁAM WAM RÓWNIEŻ ZADANIE DOMOWE O TEMACIE „Narządy zmysłów - zadanie”. ZAWIERA ONO PLIK TEKSTOWY O NAZWIE „Narządy zmysłów - zadanie” KTÓRY TRZEBA UZUPEŁNIĆ, zapisać I ODESŁAĆ PRZEZ DZIENNIK (PRZED NASTĘPNĄ LEKCJĄ W CZWARTEK 2.04.2020) .

MÓJ E-MAIL: paramecium@wp.pl, TELEFON: 500597606

Proszę się ze mną kontaktować przez dziennik Librus. „Wiadomości/Napisz/Nowa wiadomość”

Na wszystkie pytania odpowiem.

Martowicz

************************************************************************************

Narządy zmysłów - zadanie domowe

 

  1. Wpisz w wyznaczone miejsca:
    1. Nazwy pięciu zmysłów.

(wpisz po dwukropku):

  1. Nazwy 3 kosteczek słuchowych w uchu środkowym.

(wpisz po dwukropku):

  1. Uzupełnij tekst:

Największą zdolność do adaptacji posiada zmysł (wpisz po dwukropku):             ,  

W uchu wewnętrznym występują dwa narządy, są to (wpisz po dwukropku):         

Właściwym narządem słuchu w uchu wewnętrznym jest (wpisz po dwukropku):                          , zaś narząd równowagi to (wpisz po dwukropku):

 Receptory w kubkach smakowych rozpoznają 5 smaków, są to smak:  (wpisz po dwukropku kolejne smaki):

Narządem zmysłu dotyku jest (wpisz po dwukropku):

 

********************************************************************************************


CHEMIA:

 

W ZESZYCIE WPISUJEMY TEMAT I  DATĘ

Temat: Stężenie roztworu - rozwiązywanie zadań

DATA: 30.03.2020

CZYTAMY LEKCJĘ Z PODRĘCZNIKA STR 188-191, UWAŻNIE ANALIZUJEMY PRZYKŁADY 47 i 48 – SĄ ŚWIETNIE WYJAŚNIONE (ACZKOLWIEK ZADANIA NIE SĄ ŁATWE:)

WPISUJEMY NOTATKĘ DO ZESZYTU:

NOTATKĘ I CAŁY ZAPIS DO ZESZYTU UMIESZCZAM W PLIKU PDF „Stężenie – zadania. Notatka” PONIŻEJ WIADOMOŚCI (jest jako załącznik na dole strony). NOTATKĘ NALEŻY PRZEPISAĆ DO ZESZYTU. KTO MA DRUKARKĘ MOŻE WYDRUKOWAĆ I WKLEIĆ.

ZADANIE KTÓREGO TREŚĆ ZNAJDUJE SIĘ POD NOTATKĄ ROBIMY PISEMNIE W ZESZYCIE.

 

ZADANIE DLA WSZYSTKICH: BARDZO PROSZĘ ZROBIĆ ZDJĘCIE KOMÓRKĄ ROZWIĄZANEGO W ZESZYCIE ZADANIA I PRZESŁAĆ NA MOJEGO MAILA: paramecium@wp.pl (DO CZWARTKU 2.04.2020))

 

ŹRÓDŁA DODATKOWE (NIEOBOWIĄZKOWE):

  1. https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DKDywpMJi W PUNKCIE 2 JEST KRÓTKI  FILMIK WYJASNIAJĄCY JAK OBLICZAĆ STĘŻENIE ZA POMOCĄ PROPORCJI
  2. https://www.youtube.com/watch?v=qfnCvNw5A50 TRZEBA POMINĄĆ REKLAMĘ, ŚWIETNY FILMIK, TROSZKĘ „ODJECHANY” BELFER, FILM JEST BARDZO DŁUGI 1 GODZ 20 MIN – ALE PAN TŁUMACZY TAM WSZYSTKIE TYPY ZADAŃ: O STĘŻENIU, ROZPUSZCZALNOŚCI, ROZTWORACH I WODZIE JAKO ROZPUSZCZALNIKU. WARTO TO ZOBACZYĆ, CHOĆBY PO TO ABY SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE NAUKA NIE MUSI BYĆ NUDNA :)

MÓJ E-MAIL: paramecium@wp.pl, TELEFON: 500597606

W PRZYPADKU PYTAŃ KONTAKTUJCIE SIĘ ZA POŚREDNICTWEM DZIENNIKA LIBRUS / WIADOMOŚCI / NAPISZ / NOWA WIADOMOŚĆ, W SZCZEGÓLNYCH PRZYPADKACH TELEFONICZNIE.

POZDRAWIAM
Martowicz

 


ZAJĘCIA PLASTYCZNE:

Temat: Tworzę przez cały rok – pisanka wielkanocna.

Wykonaj pisankę w dowolnej technice plastycznej, zrób zdjęcie wykonanej pracy i wyślij na adres email: barbara.w.m.szkola@op.pl  do 6.IV.


FIZYKA: 

Temat: Praca a energia.

Myślę, że po całym dniu tak najlepiej zrozumiemy:

https://www.youtube.com/watch?v=1mgL63oCXqs

ZAŁĄCZNIKI:

								

notatka z chemii

Utworzono dnia 29.03.2020, 21:51

Certyfikat wojewódzki

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Lipiec 2020
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imieniny