Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

6.04.2020

MATEMATYKA:

Temat: Pola wielokątów.

 

Podręcznik str.196 zad.19 (przypomnij sobie wzór na pole sześciokąta foremnego, wykonaj rys.pomocniczy, zaznacz dłuższe przekątne – zobacz, na co podzieliły cały sześciokąt),

str.196 zad.23a (narysuj w zeszycie podobny rysunek, jak w tym przykładzie, z pola kwadratu oblicz jego bok, zaznacz na rysunku i popatrz, co potrzebujesz jeszcze, aby obliczyć pole zamalowanej figury)

 


BIOLOGIA:

WPISUJEMY DATĘ DO ZESZYTU ĆWICZEŃ

Temat: Zależności pokarmowe między organizmami.

Data: 6.04.2020

CZYTAMY TEKST W PODRĘCZNIKU STR. 122-129

UZUPEŁNIAMY ZADANIA W ZESZYCIE ĆWICZEŃ KTÓRE NIE SPRAWIAJĄ WAM KŁOPOTU – CZYLI TE KTÓRYCH JESTEŚCIE PEWNI – MINIMUM 2 DO WYBORU. JEŚLI ROZWIĄŻECIE WIĘCEJ TO ŚWIETNIE.

Z TEJ LEKCJI BARDZO WAŻNE JEST ZAPAMIĘTANIE, ŻE:

  • MATERIA (SUBSTANCJE) KRĄŻY W EKOSYSTEMIE
  • ENERGIA PRZEPŁYWA PRZEZ EKOSYSTEM (PRZEZ KOLEJNE POZIOMY TROFICZNE) I ZAWSZE OSTATECZNIE ULEGA ROZPROSZENIU
  • ZWRÓĆCIE TEŻ UWAGĘ NA STR 128 NA PIRAMIDĘ MASY I ENERGII

ŹRÓDŁO DODATKOWE (NIEOBOWIĄZKOWE):

https://epodreczniki.pl/b/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-ekosystemie/Psa2cUlCm (ŚWIETNY FILMIK I ĆWICZENIA INTERAKTYWNE)

 

MÓJ E-MAIL: paramecium@wp.pl, TELEFON: 500597606

Proszę się ze mną kontaktować przez dziennik Librus. „Wiadomości/Napisz/Nowa wiadomość”. Na wszystkie pytania odpowiem.

POZDRAWIAM
Martowicz


CHEMIA:

 

WITAM

W ZESZYCIE WPISUJEMY TEMAT I  DATĘ

Temat: Aminokwasy.

DATA: 6.04.2020

CZYTAMY LEKCJĘ Z PODRĘCZNIKA STR 182-185

WPISUJEMY NOTATKĘ DO ZESZYTU:

NOTATKĘ I CAŁY ZAPIS DO ZESZYTU UMIESZCZAM W PLIKU PDF „Aminokwasy-notatka” PONIŻEJ WIADOMOŚCI. NOTATKĘ NALEŻY PRZEPISAĆ DO ZESZYTU. KTO MA DRUKARKĘ MOŻE WYDRUKOWAĆ I WKLEIĆ.

 

MARERIAŁY DODATKOWE (NIEOBOWIĄZKOWE):   POD LINKIEM

https://epodreczniki.pl/a/aminy-i-aminokwasy/DzJZ5l9SX (ŚWIETNE FILMIKI DOTYCZACE BUDOWY GRUP FUNKCYJNYCH: AMINOWEJ I KARBOKSYLOWEJ ORAZ FILMIK PRZEDSTAWIAJĄCY REAKCJĘ KONDENSACJI DWÓCH AMINOKWASÓW, CIEKAWE KOŃCOWE ZADANIA INTERAKTYWNE - POLECAM)

 

W PRZYPADKU PYTAŃ KONTAKTUJCIE SIĘ ZA POŚREDNICTWEM DZINNIKA LIBRUS / WIADOMOŚCI / NAPISZ / NOWA WIADOMOŚĆ, W WYJĄTKOWYCH SYTUACJACH TELEFONICZNIE

MÓJ E-MAIL: paramecium@wp.pl, TELEFON: 500597606
Martowicz


JĘZYK POLSKI:

Język polski, kl. VIII

Dzień dobry

Na dzisiejszych zajęciach będziemy ćwiczyć i kształtować:
- umiejętności czytania tekstu o charakterze wspomnieniowym;
- wykorzystanie kontekstu biograficznego i historycznego do interpretacji utworu;
-  sprawności samodzielnego gromadzenia, selekcjonowania, porządkowania informacji;
- umiejętności rozpoznawania i właściwego odczytywania ironii;
- umiejętności nazywania wartości;

Zapisz  temat:
Mozolną ścieżką wiedzy. Melchior Wańkowicz, Tędy i owędy/fragment/.

1.Zapoznaj się z informacjami biograficznymi Melchiora Wańkowicza / podręcznik, str. 242 /.
2.Korzystając z tego tekstu wstępnego, napisz w zeszycie krótki życiorys Melchiora Wańkowicza.
3.A teraz przeczytaj uważnie fragment tekstu Tędy i owędy. Aby lepiej zrozumieć treść - czytaj przypisy.
4.Opisz realia szkolne przedstawione w tekście i porównaj je z zasadami obowiązującymi we współczesnej szkole /zapisz notatkę, możesz dopisać swoje własne spostrzeżenia/
Zasady jakie panowały w szkole M. Wańkowicza:
- językiem wykładowym był język rosyjski (potem, po strajku, wprowadzono język polski),
- w szkole panowała surowa dyscyplina,
- w razie nieobecności nauczyciela uczniowie byli pilnowani przez specjalnego belfra,
- uczniowie za karę byli przetrzymywani w karcerze,
- uczono się m.in. języka rosyjskiego, języka francuskiego, języka łacińskiego
5. Wymień różne rodzaje komizmu zastosowane przez autora /słowny, postaci, sytuacji/i zastanów się nad stylem tekstu. Zapisz notatkę.
Tekst Melchiora Wańkowicza jest humorystyczny, co świadczy o dużym poczuciu humoru autora. Wykorzystał on we wspomnieniach różne rodzaje komizmu i opisał świat swojej młodości z dystansem, często ironicznym. Wańkowicz pisze w sposób swobodny, humorystyczny, nie trzyma się chronologii swoich wspomnień, stosuje dygresje. Pisze w pierwszej osobie. Jego język jest barwny, czasem dosadny, pełen anegdot, cytaty rosyjskie lepiej oddają atmosferę szkoły pod zaborami.
6. Na podstawie tekstu, wypisz wybryki uczniów, te o charakterze patriotycznym i zwykłe wybryki szkolne.
7.Zapisz w zeszycie wartości, które były ważne dla autora Tędy i owędy,np. wolność, ...
8. Na zakończenie mam dla Ciebie ciekawy artykuł o strajku szkolnym w Warszawie /1905 r./
https://liblink.pl/hMzXxevM2Y


9.Dla chętnych: Ćw. 6, str. 246


ZAŁĄCZNIKI:

								

chemia - notatka

Utworzono dnia 05.04.2020, 22:00

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Marzec 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny