Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

7.04.2020

MATEMATYKA:

KLASA 8

Temat: Graniastosłupy.

 

Podręcznik str. 204

Ważne! Ten temat poprzedza powtórzenie zamieszczone w podręczniku na str. 201 – 203. Będzie Ci ono potrzebne podczas rozwiązywania zadań, tam znajdziesz wszystkie wzory, reguły itp.

Rozwiąż w zeszycie przedmiotowym zadania:

str.204 zad. 2

str.205 zad. 10

W obu zadaniach przedstaw kompletne rozwiązania.


 

JĘZYK POLSKI:

Dzień dobry

Dzisiaj zapoznasz  się z zasadami pisania tradycyjnego życiorysu.
Zapisz temat:
Jak napisać tradycyjny życiorys?

1.Zastanów się, co to jest ŻYCIORYS i pomyśl, w jakich współczesnych sytuacjach możemy się spotkać z tradycyjnym życiorysem,np.
- na okładce książki - życiorys autora;
- na popularnym blogu - życiorys prowadzącego zapiski;
-  w Wikipedii - życiorys opisywanej postaci;
- życiorys w formie CV - pismo urzędowe wykorzystywane w czasie szukania pracy;
- życiorys opisowy do wojska

2. Współcześnie w czasie starań o pracę obowiązuje urzędowa forma CV (curriculum vitae), dawniej pisano własnoręcznie tradycyjny życiorys (np. w czasie starań o przyjęcie do szkoły).

3. Oto  fragment życiorysu napisanego przez pisarza Edwarda Stachurę - tekst o charakterze literackim, wskaż te fragmenty, które nie pasują do życiorysu urzędowego .

Urodziłem się 18 VIII 1937 r. w Pont-de-Cheruy (dep. Isère) we Francji. Dzieciństwo miałem spokojne i piękne. Kiedy miałem 7 lat, śniło mi się, że posiadam zdolność lotu. W tym czasie zacząłem uczęszczać do francuskiej szkoły elementarnej i sny zaczęły się zmieniać jak nowe obrazy w fotoplastykonie. Drugą wojnę światową pamiętam tylko ze smaku czekolady, którą obdarowywali nas Amerykanie. Pamiętam jeszcze pająka na su cie naszej piwnicy, w której musieliśmy się ukrywać przez dwa tygodnie.
Kiedy miałem 11 lat, rodzice doszli do wniosku, że należy opuścić słodką Francję i powrócić do jeszcze słodszej Polski. Nie rozumiałem jeszcze wtedy słowa: nostalgia. Teraz dopiero rozumiem, ileż smutku się w nim zawiera. Z opowiadań i książek słyszałem dużo o wilkach grasujących w Polsce. Nie widziałem nigdzie wilków, ale nie mogłem się spodziewać, że tak małe będzie moje rozczarowanie ....
Edward Stachura

4. A teraz przeczytaj i zapisz w zeszycie notatkę wyjaśniającą, co to jest życiorys / zad. 11, str. 247 /podręcznik/.
5. Następnie bardzo uważnie przeczytaj rady dla piszącego - Tradycyjny życiorys/ podręcznik, str. 247.
6. I przyszedł czas, aby zastanowić się nad własnym, dotychczasowym  życiem...Skorzystaj z rad dla piszącego i napisz w zeszycie swój życiorys. Powodzenia.

                                                                     Pozdrawiam.
                                                                                  Krystyna Kita
                                                                                                   Zostań w domu.


JĘZYK ANGIELSKI:

Klasa VIII

 

Temat: Środki językowe- ćwiczenia.

 

Repetytorium str. 116/3 (nagranie 43), str. 117/1,2,3


FIZYKA:

Temat: Zjawisko odbicia i rozproszenia światła

Drodzy Uczniowie, 

Mam nadzieję, że ten czas upływa Wam w miarę dobrze. Doskonale rozumiem, że jednak wolicie chodzić do szkoły, ale niestety sytuacja zmusza nas wszystkich  do takich a nie innych działań.

Wiem, że macie dużo materiału do nauki, dużo zadań, dlatego też dzisejszą lekcję poświęcimy krótkiemu przypomnieniu tego co omawialiśmy w szkole, jak również na filmie zobaczycie doświadczenie z załamaniem światła - bardzo podobne do tego, które wykonywaliśmy na lekcji.

Inne efekty z załamaniem światła sami również możecie wykonać w domu, wyciągając ciekawe wnioski.

F I L M 

 


JĘZYK NIEMIECKI

w załączniku


ZAŁĄCZNIKI:

								

język niemiecki

Utworzono dnia 07.04.2020, 08:53

język angielski

Utworzono dnia 06.04.2020, 22:06

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Marzec 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny